iBeacon Nieuws

Claim It! merkbeleving via iBeacon app

Waarom werken GoPro, Nike, Red Bull en vele andere merken samen met Claim It! app? Omdat het één van de meest hotste apps is onder de millennials in New York is op dit moment, een doelgroep die bekend staat als moeilijk te activeren en naar een fysieke winkel te krijgen. Claim It! krijgt dat wel voor elkaar met de hulp van iBeacons.

Acties voor in-store bezoek

De Claim It! app geeft consumenten de kans iedere week mee te doen aan acties en producten te winnen of met korting te kunnen komen. Het doel is meer winkelbezoek te genereren en merk interactie na het verlaten van de winkel te verhogen.

Wanneer een klant in de winkel is dan kijkt deze een korte video van het merk voordat ze een coupon kunnen claimen. Hebben ze deze coupon geclaimd dan kunnen ze direct inschrijven om de week erna weer een nieuwe coupon van het merk te claimen. All gebruikers maken bovendien wekelijks kans op een aantal ‘grand prizes’ die op zondag bekend wordt gemaakt. Ze hebben vervolgens een week de tijd om de prijs te claimen.

Verificatie met een iBeacon

Claim It! verifieert of de klant daadwerkelijk in de winkel aanwezig is en of deze ook terugkomt via iBeacons die in de winkels worden geplaatst.

Momenteel werkt Claim It! alleen nog in New York City maar heeft plannen voor verdere uitbreiding in de VS.

Laagdrempelige klant interactie

Merken in New York City werken graag met de start-up omdat het een laagdrempelige manier is voor klant interactie met een moeilijk te bereiken doelgroep. Momenteel werken onder andere Chipotle, Apple, Nike, GoPro, Nixon, Zico, Kind Bar en J.Crew samen met de Claim It! aan verschillende acties.

De vraag is of deze merken in de toekomst met onafhankelijke apps blijven samenwerken of ook een eigen strategie ontwikkelen voor klant interactie via de smartphone. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in een hybride model maar het is hoogstwaarschijnlijk dat altijd gebruik wordt gemaakt van iBeacon om de brug te slaan tussen online en offline.

         

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Remco Bron

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers op de volgende wijze: