iBeacon Nieuws

Ford start met beacons in de showroom bij autodealers

Amerikaanse Ford dealers gaan beacons gebruiken om klanten op een nieuwe manier binnen te halen. In de US gaat Ford later dit jaar een pilot doen om beacons te gebruiken waarmee er klanten direct meer informatie kunnen krijgen over de voertuigen in de showroom.

Beacons ondersteunen nieuw verkoopproces

Ford ziet beacons als belangrijke evolutie in een nieuw verkoopproces waar dealers mee te maken krijgen waarbij de start voor de meeste klanten ligt op het vinden van informatie op het internet.

Het verkoopproces is bijzonder veel sneller geworden dan vooreen, aldus Trisha Habuck, digital manager van Ford:

Nog geen zes jaar geleden bezochten klanten vier of vijf keer voordat ze een auto kochten. Nu wordt al het onderzoek door klanten veelal zelfstandig gedaan op het internet zonder tussenkomst van onze dealers. Dat proces willen ze niet overnieuw doen, ze willen dit juist zelfstandig voortzetten in de showroom zonder de tussenkomst van een verkoper.

Hot spots op auto’s

Dealers plaatsen beacons op verschillende features van de auto’s in de showroom. Deze beacons fungeren als een soort ‘hot spot’ waarmee de klant direct meer informatie krijgt hierover. Zit er bijvoorbeeld een beacon op de LED verlichting van een auto, dan ziet de klant op de smartphone direct meer informatie over deze LED verlichting en wat het bijzonder maakt.

ford-ibeacon-in-showroom

De kosten voor dealers zijn minimaal. Ford onderzoekt of ze gebruik willen gaan maken van een eigen Ford app of partners zoeken met apps in de automotive sector zoals Edmunds of TrueCar.

      

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Remco Bron

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers op de volgende wijze: