iBeacon Nieuws

Het Nederlandse Beaconic start met ‘verkoop’ ibeacons

beaconic-retail-kit

Het Nederlandse Beaconic is gestart met de verkoop van ibeacons voor gebruik door retailers. Met de Beaconic kits moet het voor retailers mogelijk worden klanten te voorzien van acties, aanbiedingen of informatie via de smartphone en de Beaconic app.

Beaconic legt de focus van het leveren van ibeacon technologie in Europa omdat hier retailers nog achterlopen in gebruik van ibeacon technologie in winkels. Er zijn een aantal leveranciers op de hielen van Beaconic; Estimote (nu US maar van origine Pools) en Gimbal (US) leveren inmiddels al aan Europa en het Poolse Kontakt staat op het punt om de eerste orders wereldwijd uit te leveren.

Het goedkoopste pakket met 2 beacons kost €249 ex. BTW. Daarvoor krijg je tevens 24 maanden lang toegang tot de Beaconic manager en toegang tot de SDK van Beaconic. Dit is stukken prijziger dan concurrenten zoals Estimote en Kontakt waar dit soort kits doorgaans rond de $100 kosten.

Beaconic geeft wel toegang geven tot een eigen app die direct gebruikt kan worden. Daarmee kan een retailer theoretisch een stuk sneller aan de slag zonder programmeer kennis wat natuurlijk een groot voordeel is. Kontakt lijkt binnenkort ook een dergelijk platform te gaan bieden.

Beaconic over dit het eigen platform:

Om zowel de klantenbinding als de conversie te verhogen, kan het veelzijdige platform zowel gedetailleerde campagnes als countdown gebaseerde aanbiedingen of aanbiedingen voor Facebook connecties beheren. Retailers kunnen ook inzicht verkrijgen in het koopgedrag door het bijhouden van hoeveel bezoekers de aanbiedingen en beloningen ontvangen. Voor de out-of-the-box kits is geen technische kennis nodig, maar daarnaast bieden ze ook de mogelijkheid voor bedrijven om de Software Development Kit in hun eigen App te integreren.

Vraagtekens: levertijd onbekend

Het klinkt allemaal veelbelovend, maar er zijn nog veel vraagtekens. Beaconic geeft namelijk aan dat de snelheid van levering afhankelijk is van het volume aan orders. Er is dus geen zekerheid wanneer en of de kits worden geleverd. Daarnaast spreekt het bedrijf over ‘succesvolle pilots’ maar is nergens een beschrijving van de pilot te vinden of retailer die hieraan heeft meegewerkt. De app waarover wordt gesproken is ook niet terug te vinden in de app store.

Het bedrijf achter Beaconic lijkt Score Media te zijn. Dit bedrijf uit Hengelo is een ontwikkelaar van apps en werkt voor een handjevol retailers. Maar op de site van Score Media is niets te vinden over Beaconic.

Kat uit de boom strategie?

Interessant dat er een nieuwe Nederlandse leverancier van ibeacons lijkt op te staan echter lijkt het aanbod misschien nog iets te prematuur voor de retail markt. Misschien is het beter om voor deze ibeacons een ‘kat uit de boom kijk strategie’ aan te houden.

Demo video

De demo video was al even onduidelijk als het aanbod van Beaconic…

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Remco Bron

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

1 ReactieReageer

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers op de volgende wijze: