iBeacon Nieuws

Hyper personalization en actionable analytics belangrijkste technology trends volgens Booz Allen

Ieder jaar publiceert Booz Allen Hamilton het Top Technology Trends rapport waarin ze de belangrijkste veranderingen op het gebied van technologie trends en de daarbij horende uitdagingen in kaart brengen. In 2016 zijn twee belangrijke trends gerelateerd aan beacons de interpretatie van ‘big data’ en ‘hyper personalisation’ in customer service.

Hyper personalisatie is het nieuwe customer service

Organisaties hebben niet alleen de tools in handen om de klant beter te begrijpen, met de trend van hyper personalisatie is het ook mogelijk de klant op individuele basis te benaderen. Daarmee kan de volgende stap in marketing worden gemaakt van (te) brede demografie targeting naar one-to-one marketing.

Booz Allen geeft online shopping en de analytics die hiermee gegenereerd worden als voorbeeld. Uiteraard kunnen dezelfde soort analytics ook offline worden verzameld met het gebruik van beacon technologie. Daarmee wordt het mogelijk de online en offline customer journey te koppelen en te gebruiken voor hyper-targeting.

Dit 360-graden overzicht van een klant is volgens het rapport de sleutel voor de creatie van een geheel nieuwe vorm van klantcontact en loyalty:

Hyper Personalization Is the New Customer Service

Advanced analytics will enable organizations to achieve an unprecedented, “360 degree view” understanding of their customers—on a highly individualized basis. This will mark a shift from targeting broad demographics to greater segmentation and the forging of a one-on-one relationship with customers. This intimacy will enable organizations to anticipate needs and create a great experience. For instance, for the retailer, in an era when shopping is increasingly done online, it can mean better insights into the performance of new products, and over time, improved brand loyalty.

‘Big data’ interpreteren naar ‘actionable analytics’ is essentieel

Er wordt al een aantal jaar gesproken over ‘big data’ maar nog niet relevant voor iedere organisatie. Met de opkomst van nieuwe technologie waaronder beacons wordt het van steeds groter belang voor organisaties om ‘big data’ om te vormen naar relevante acties.

Hiervoor is het essentieel dat ‘big data’ de vorm krijgt van actionable analytics waarmee daadwerkelijk beslissingen en acties kunnen worden ondernomen. Wanneer deze stap niet wordt gemaakt en er alleen wordt geïnvesteerd in het genereren van meer en meer data is het een desinvestering volgens Booz Hamilton:

“Big Data” Spending Draws Big Questions

As organizations build out a “big data” capability, they are finding the results can be slow in coming. In the rush to buy the right technology and hire a team of data scientists, they’re not building the foundational, organization-wide understanding of how to use advanced analytics for critical decision making. As newly launched corporate big data efforts fail to gain traction, c-suite executives will begin to ask, “What are we getting for the money we’re spending?”

A wave of buyer’s remorse and skepticism will lead to the rise of a different approach to adopting advanced analytics. This new
approach will focus on first establishing organizational competency in using big data to tackle major challenges—before embarking on technology purchases or recruiting.

Rapport Tech Trends 2016

Het volledige rapport is gratis te downloaded op de website van Booz Allen: http://www.boozallen.com/stories/tech-trends-2016

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Remco Bron

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers op de volgende wijze: