iBeacon Nieuws

Knomi app lanceert iBeacon voor de fashion-forward

De high-end fashion boutiques hebben een prachtige uitstraling, maar hoe krijg je met diezelfde uitstraling toch nog klanten binnen die wat bij je willen komen? Met de premium look and feel kan je natuurlijk niet iets plats als kortingsbonnen gebruiken. Nee, je zoekt naar een elegante manier om de klant je winkel in te krijgen. Knomi wil dit doen via iBeacons.

De start-up app Knomi is gericht op het toevoegen van een sociale laag op het gebied van high-end fashion. Zo kan je met de Knomi app verschillende collecties delen met je vrienden en met trendsetters discussieren over de laatste mode trends. Ook shoppen maakt natuurlijk onderdeel van de app; je kan via de app ook de nieuwste modetrends aankopen van de grootste namen in de mode industrie.

70 fashion boutiques in Londen leveren Knomi de producten die in de app kunnen worden aangeschaft – waaronder FarFetch, Net-a-porter, Mr. Porter en MatchesFashion. We hebben het hier over high-end fashion; het gemiddelde item verkoopt voor meer dan £150.

In Nederland wordt ditzelfde model bijvoorbeeld door de 9 Straatjes Online webshop en iOS app toegepast.

Knomi geeft de boutiques nu ook de mogelijkheid om met iBeacons te werken. Loopt een klant in de nabijheid van een winkel waarvan ze een item hebben aangemerkt als interessant dan krijgen ze daarvan een push-notificatie. Het gaat hier dus niet om willekeurige notificaties, maar alleen notificaties die relevant zijn voor de klant op dat moment. Daarmee probeert Knomi de koppeling te maken tussen de online en offline shopper.

Het is afwachten of het fashion-foward publiek een dergelijke functie interessant genoeg vind om actief te gaan gebruiken. Als dat het geval is wordt het een veel elegantere manier voor de high-end fashion boutiques om klanten ouderwets ‘naar binnen te lokken’.

knomi-fashion-app

         

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Remco Bron

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers op de volgende wijze: