iBeacon Nieuws

Macy’s rolt iBeacons uit over alle Amerikaanse warenhuizen

macys-ibeacons
Amerikaans warenhuisketen Macy’s was vorig jaar met hun iBeacon implementatie in New York en San Francisco één van de eerste retailers die gebruik maakte van iBeacon. Na iBeacon succesvol getest te hebben rolt Macy’s en Bloomingdales iBeacon uit in alle warenhuizen in Amerika. Met meer dan 4.000 iBeacons in 793 winkels is dit de grootste uitrol tot op dit moment.

Persoonlijke retail met iBeacon

Klanten worden met iBeacons in de warenhuizen voorzien van relevante productinformatie en exclusieve kortingen op de locatie waar ze op dat moment zijn. Macy’s gaat begin 2015 de berichten afdeling specifiek en persoonlijk per klant maken. De klant kan de berichten ontvangen via de Macy’s en Bloomingdales app en via winkel app Shopkick.

Voorop in retail innovatie

Daarnaast is Macy’s ook andere technologie verder aan het testen. Zo is het één van de eerste retailers die het nieuwe Apple Pay uitrolt in de winkels en wordt er gebruik gemaakt van in-store online winkelen via de smartphone.

Macy’s kijkt ook naar manieren om haar klanten met technologie beter van dienst te zijn. Zo testen ze momenteel een functie in de app waarmee klanten een foto kunnen maken van een outfit die ze tegenkomen in een tijdschrift of gewoon op straat die vervolgens herkend wordt door de app en een vergelijkbare kleding wordt aangeboden aan de klant. Ook kan de klant straks tablets in de paskamer verwachten waarmee ze producten kunnen scannen en kijken of er andere maten of kleuren beschikbaar zijn in de winkel.

Voorsprong met omnichannel retail

Macy’s zet duidelijk in op de integratie van nieuwe technologie in de winkelervaring zodat online en offline samenkomen in de winkel. Met deze omnichannel benadering lopen ze voorop in Amerika en daar plukken ze nu de vruchten al van. Wanneer ze bijvoorbeeld een nieuwe aanbieding in de warenhuizen plaatsen kan er op het hoofdkantoor binnen een kwartier zien hoeveel interesse hiervoor is van klanten. Dit soort instant management informatie geeft ze in een steeds competitiever wordende retail markt een belangrijke voorsprong.

photo credit: JeepersMedia via photopin cc

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Remco Bron

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers op de volgende wijze: